Diploma uitreiking basiscursus 2012-2013

Maandag 21 november 2013 was het eindelijk zo ver. Na een jaar van theorie- en praktijktrainingen en een afsluitend examen eindigde de cursus met een diploma uitreiking.

Alle 15 deelnemers zijn geslaagd!

Uit het persbericht:

Bijenvereniging Bussum 15 nieuwe imkers rijker

Van onze redactie

Op 21 oktober vond een feestelijke diploma-uitreiking plaats bij de bijenvereniging Bussum eo.

In aanwezigheid van familie en vrienden ontvingen 15 cursisten een officieel imkerdiploma.

Bijen staan de afgelopen tijd volop in de belangstelling. De honingbij is van grote waarde voor onze natuur en voedselproductie. Veel mensen willen daarom graag imker worden en als hobby enkele bijenvolken in de tuin of in de bijenstal van de vereniging verzorgen. De bijenvereniging Bussum komt aan deze behoefte tegemoet door jaarlijks een imkercursus aan te bieden.

Vanaf november vorig jaar hebben 15 cursisten les gehad in de biologie van de bij, bijengezondheid en verzorging van bijen. Naast diverse theorielessen hebben de cursisten gewerkt in een echt bijenvolk. De cursus werd afgesloten met een examen. De jonge imkers gaan komend voorjaar zelfstandig met een eigen bijenvolk aan de slag.

Ook volgend jaar wordt er weer een imkercursus georganiseerd. Mocht u interesse hebben dan kunt u zich nog tot 8 november as. aanmelden via de site van de bijenvereniging Bussum www.imkerverenigingbussum.nl