Eerste snuffelcursus met de bijen in opperbest humeur

Op zaterdag 23 mei was de eerste Snuffelcursus in ons Bijenhuisje. De interesse voor de Snuffelcursus was overweldigend: waar we zo'n 6 geinteresseerden hadden verwacht kwamen 18 enthousiastelingen opdagen!

Gelukkig was een van de aanwezigen onze oud-voorzitter Rudolf (nu woonachtig in Zeeland) die samen met zijn kleinzoon kwam kijken. Rudolf heeft ter plekke hand en spandiensten geleverd en met een paar leuke anekdotes bijgedragen aan de goede sfeer.

Ook de bijen waren in opperbeste stemming; de bijen in de Top Bar Hyve die we samen met de Snuffelcursisten hebben bekeken waren erg rustig. Ze bleven lekker op de raten zitten en gingen onverstoorbaar verder met hun werk. Daardoor was het ook voor de niet-imkers mogelijk om voorzichtig met de bijen te werken, een hele bijzondere belevenis.

Een van de aanwezigen, Annelies Webbe, is professioneel fotografe en heeft gedurende de dag prachtige foto's gemaakt. Dank Annelies dat ik die hier op onze site mag gebruiken! En voor wie dit leest: Annelies is uiteraard in te huren voor fotorapportages, dit is haar website: https://www.facebook.com/AnneliesWebbeFotografie

Goed, dan nu nog wat sfeerplaatjes!