Bijenzwerm?

Heeft u een bijenzwerm in de tuin en wilt u dat die wordt weggehaald? Lees even verder hieronder, we helpen u graag.

Soms gebeurt het in de periode mei tot en met juli, dat een bijenkoningin met de helft van haar bijenvolk gaat zwermen. Je kunt dan een reusachtig gezoem horen en soms zelfs zien dat een zwerm zich zet, meestal hangend aan een tak. Als de zwerm er al wat langer hangt kunnen er zelfs raten te zien zijn, zoals getoond op de foto.

Een bijenzwerm is overigens iets anders dan een wespennest. Een wespennest lijkt gemaakt te zijn van papier, zoals op de foto goed te zien is.

Imkers komen een bijenzwerm ophalen als die op een plek hangt waar je gewoon (eventueel met een keukentrapje) bij kan.

Hieronder een lijst met namen en telefoonnummers van imkers die dat doen. Controleer wel even of u met een bijenzwerm, of met een wespennest te maken hebt!

Voor het verwijderen van WESPEN bel de 24-uur-service van Martijn Driessen, Huizen, 06-30145951 (zie ook http://www.martijndriessen.nl/)

Telefoonnummers van imkers die BIJENzwermen komen weghalen:

Bussum & Naarden:

Dick & Lea de Graaf 035 691 09 52
Ron Huisman 035 691 97 10

Blaricum & Laren:

Jan Driessen 06 1380 73 80 ook overdag bereikbaar

Huizen:

Ron Huisman 06 21820407

Hilversum:

Ben Bus, De Gooise Bij, 06 520 904 00

Weesp: