39e Bijen en Natuurmarkt was Top!

Wat een leuke Bijen en Natuurmarkt hebben we weer gehad!

Zoals vrijwel ieder jaar zat het weer heerlijk mee. Met een graad of 20 a 22 en tussen de wolken zo nu en dan een klein zonnetje was het de ideale temperatuur.

Hieronder een kort verslag, maar lees vooral ook even het verslag van het 'Tassenteam', zeer de moeite van het lezen waard! https://moeskersmoestuin.blogspot.nl/2016/09/kindertuinen-en-bijenmarkt.html?showComment=1474201522753#c9171625990295406697

Dit jaar geen konijnen en cavia's, maar daarvoor in de plaats door Thea georganiseerd een aantal andere zaken. Zo waren er bijenpakjes voor de kinderen, voorleesverhalen over bijen, een puzzel-speel-spel en de film 'De Bij en Wij' van de NBV draaide in het Bijenhuisje. En natuurlijk was onze vaste pottenbakker weer aanwezig om met de kinderen prachtige vaasjes, potten en kaarsenstandaarden te maken.

In het Bijenhuisje werd echte heide honing geslingerd.

Verder in de Bijentuin diverse kramen met honing, wijn, olijfolie, schapenkaas en andere, met de natuur verbonden, artikelen.

Bij onze buren, de kindertuinen, was de gebruikelijke pompoenmarkt, ook altijd een grote publiekstrekker waarvan de bezoekers vaak ook een kijkje bij ons op de markt komen nemen (en omgekeerd)