Open imkerijdag 14 juli 2012

Op 14 juli heeft onze imkervereniging deelgenomen aan de landelijke Open Imkerijdagen door middel van een fietstocht langs een aantal bijenstands. Voor de start was er al ruime belangstelling op ons Bijenhuisje, mede doordat onze buren van de Kindertuinen ook een open dag hadden. Een mooie kruisbestuiving!
Gestart werd om 10.30 uur op onze locatie "Het Bijenhuisje" aan de Huizerweg, waar we konden pronken met onze nieuwe slingerruimte (zie hieronder).

Daarna is met een groep belangstellenden gefietst naar de Museumlaan te Huizen (ca 10 min fietsen), waar nog een traditionele bijenstand in de bossen van het Gooisch Natuurreservaat staat.

Vervolgens door naar de volgende etappe naar Bantum (Franse Kampweg, tegenover Gamma), waar in de bossen van Natuurmonumenten een bijenstal wordt onderhouden, prachtig tussen de bossen. Bij aankomst sprong er een ree weg, het is er werkelijk prachtig!

De laatste etappe met de eerste regenspatten bracht ons terug naar de Huizerweg waar door Familie De Groot wat versnaperingen geregeld waren. Al met al een mooie dag met een goede opkomst van veel geinteresseerden!