Lezing - Het jaarrond imkeren in de Dadantkast - 31-1 om 19:30

Op donderdag 31 januari komt Ben Som de Cerff vertellen over het imkeren in Dadantkasten.

We kennen Ben als een groot pleitbezorger voor deze kastvorm; naar zijn idee een ideale combinatie met de Buckfast bij. Waar we een paar jaar geleden nog met z'n allen imkerden met spaarkasten of afgeleiden daarvan (Segeberger bijvoorbeeld), zien we meer en meer mensen over gaan naar de Dadant bijenkast.

Wat beweegt hen? Waarom doen ze dat? Is het beter om in Dadant kasten te imkeren? Is het terecht dat we in de basiscursus ook twee Dadantkasten hebben opgenomen (naast een TopBarHyve en Segebergers)?

Tijdens deze lezing krijgen we de fijne kneepjes te horen hoe je optimaal imkert met deze bijenkast. Voor wie al met Dadant imkert een leuke lezing vol tips & tricks en voor wie zijn horizon eens wil verbreden met betrekking tot de mogelijke bijenkasten een mooie inzichtgevende lezing!

Er zit in de lezing nog een bonus voor de BD / natuurlijk imkers onder ons; Ben zal in zijn lezing ook behandelen hoe je in de Dadantkast nog meer op de natuurlijke manier kunt imkeren dan in de spaarkast.

Kortom, voor ieder wat leuks in deze lezing!

Dadantkast 2