Jubileum BBQ

In verband met het 100 jarig bestaan van de imkervereniging hebben we een leuke BBQ georganiseerd voor de leden en hun familieleden.

Update Koninginnenproject

Ons koninginnenproject vordert gestaag! Zoals bekend hebben we dit jaar, 2018, het z.g. Koninginnenproject omdat we 100 jaar bestaan. Een groot aantal leden heeft zich opgegeven hiervoor.

Imkervereniging Bussum dankt Metafoor Ruimtelijke Ontwikkeling voor de ondersteuning!

In het kader van het 100 jarig bestaan van de imkervereniging Bussum, en om de lokale bijenstand een flinke oppepper te geven is besloten om voor alle leden van de imkervereniging een bijenvolk beschikbaar te stellen. En niet zomaar een bijenvolk, maar bijen van de z.g. Buckfast lijn. Deze bijen zijn in de abdij van Buckfast (Engeland) gekweekt door broeder Adam en ze vallen op door onder meer hun zachtaardigheid. Voor de imker en zijn omgeving zijn het zodoende hele prettige bijen die bijvoorbeeld ook prima in de stad gehouden kunnen worden.

Diverse winter activiteiten

We zitten als vereniging in de winter zeker niet op onze handen, ondanks dat de bijen nog dicht op de tros zitten zijn er genoeg activiteiten!

Meer artikelen...