Imkervereniging Bussum dankt Metafoor Ruimtelijke Ontwikkeling voor de ondersteuning!

In het kader van het 100 jarig bestaan van de imkervereniging Bussum, en om de lokale bijenstand een flinke oppepper te geven is besloten om voor alle leden van de imkervereniging een bijenvolk beschikbaar te stellen. En niet zomaar een bijenvolk, maar bijen van de z.g. Buckfast lijn. Deze bijen zijn in de abdij van Buckfast (Engeland) gekweekt door broeder Adam en ze vallen op door onder meer hun zachtaardigheid. Voor de imker en zijn omgeving zijn het zodoende hele prettige bijen die bijvoorbeeld ook prima in de stad gehouden kunnen worden.

Metafoor Ruimtelijke Ontwikkeling steunt deze actie door middel van een donatie waarmee de bijenkasten aangeschaft konden worden. De leden van de imkervereniging Bussum hebben de kasten na aanschaf geprepareerd en gevuld met bijen.

MRO 1

Directeur Erik Berkelmans van Metafoor Ruimtelijke Ontwikkeling ontving uit handen van de voorzitter van de Imkervereniging Bussum, Ron Huisman, de eerste koningin.

MRO 2

Erik mocht ‘m daarna zelf in het bijenvolk invoeren, hetgeen zonder enige steek keurig verliep.

MRO 3