Ger Vuijk krijgt ‘erekorfje’ voor 40 jaar lidmaatschap

Maandag 7 september ontving Ger Vuijk (officieel Geertje) het zogenaamde ‘erekorfje’, omdat zij 40 jaar lid is van Imkervereniging Bussum.

Voorzitter Ron Huisman overhandigde het speldje aan de krasse dame van 92 jaar. Ger kan niet meer sjouwen met de zware bijenkasten en ook het honingslingeren doet ze niet meer zelf. Maar haar trouwe imkervriend Jos haalt haar regelmatig op om mee te gaan naar de bijenschans aan de Museumlaan. Ze geniet nog volop van de fascinerende bijenwereld. En omdat haar bijenkennis enorm is, zijn haar adviezen nog altijd zeer welkom.

De overhandiging van het ‘erekorfje’ symboliseert de grote waardering die de Imkervereniging Bussum heeft voor Ger. De overhandiging had eigenlijk plaats moeten vinden tijdens de ALV in maart. Omdat deze door de uitbraak van het Coronavirus schriftelijk heeft plaatsgevonden, heeft het bestuur, in overleg met Ger, besloten haar thuis het speldje te overhandigen.

Ger werd in 1980 lid van de Imkervereniging. In die jaren was imkeren echt nog een mannen-bezigheid. Er volgden vele mooie jaren, waarin Ger veel vriendschappen heeft opgebouwd. Ze genoot enorm van het verenigingsleven en was actief op allerlei fronten. Zo gaf ze lezingen op scholen en zat ze vele jaren in het bestuur.

Ger Vuijk