In memoriam, Pieter Spaargaren

Hiermee het droeve bericht dat ons ere-lid Pieter Spaargaren is overleden.

Pieter heeft veel voor onze vereniging betekend; hij is de oprichter van ons imkerdepot zoals we dat nu nog hebben en hij heeft in het bestuur gezeten als penningmeester. Tijdens de Bijen en Natuurmarkt was hij ook altijd zowel organisatorisch als praktisch betrokken, naast veel dagelijkse hand- en spandiensten in en rond ons Bijenhuisje.

Pieter was een aimabele man met veel humor, zelfs over zijn ziekte kon hij met een grap spreken en tegelijk eerlijk vertellen wat er aan de hand was. Onderstaande foto’s zijn van een van de laatste bezoeken van Pieter, eind 2012 aan ons Bijenhuisje. Hij heeft toen heel praktisch geholpen met de voorbereidingen voor de eerste basiscursus die toen van start ging, door het timmeren van de raampjes voor de leskasten. Daarmee, en eerder daarvoor al met zijn grote inzet, heeft hij aan de basis gestaan van de groei van onze vereniging de afgelopen jaren.