Bijen in de boomgaard

Op 24 april hebben Ellie, Lea en Dick een lesje imkeren gegeven aan een klas kinderen van groep 5.
Zelf maakten de kinderen onderstaand verslag (leuk!)
(Groep 5)
Op dinsdagmiddag 24 april mochten wij met onze klas genieten van een bezoek aan boomgaard 'De Bongerd' in Schoonrewoerd. We kregen hierbij uitleg over de verschillende bijen, honing en uiteraard was er gelegenheid voor het stellen van vragen aan een echte imker.
Ook kregen we appelsap te proeven, welke gelijk uit de boomgaard kwam en verder mochten we honing proeven..... voor de één een groot feest, voor de ander een "iets minder prettige " ontdekking. Op de vraag van een kind wat kristallisatie van honing was en de mevrouw het hierna uitlegde, was een reactie van een ander kind hierop: Oh, ik dacht dat ze (= de bijen) dan christelijk geworden waren :-). Ook vertelde de imker dat, als hij bij de bijen kwam, hij heel voorzichtig moest doen, want hij was veel groter dan de bijen en hij zag er natuurlijk ook niet uit als een bij en dan zouden de bijen kunnen schrikken van hem. Hierop kwam er een uiterst serieuze reactie van een kind: mijn broertje heeft wel een bijenverkleedpak, als hij die dus aantrekt, dan zijn de bijen niet bang!