Presentatie "Bij"

Het lange wachten werd beloond; het boek "Bij de Imkervereniging Bussum" werd op zaterdag 25 mei gepresenteerd.

Schrijver Kolijn van Beurden is 1,5 jaar bezig geweest met dit prachtige boek. Veel leden van de imkervereniging Bussum waren aanwezig voor de presentatie met daarnaast de bestuursleden van de omliggende verenigingen en de burgemeester Han ter Heegde en wethouder Barbara Boudewijnse. Het eerste exemplaar werd uitgereikt aan het oudste lid van de vereniging, tevens oud bestuurslid, Ger Vuijk, tesamen met de burgemeester. Als steun in de rug voor de vereniging ontvingen we een cheque ter waarde van 500 euro van de wethouder, waarvoor grote dank!

Hella, de vrouw van Kolijn, maakte een leuk filmpje van de ochtend, zie hieronder.

Boekpresentatie Bij

We zijn super blij dat de historie van onze vereniging zo prachtig is vastgelegd. Persoonlijke verhalen van (oud)imkers van de vereniging worden afgewisseld met historische gegevens. Het boek is heel toegangkelijk en ook voor niet-imkers prima leesbaar. Aanrader! Zo lang de voorraad strekt worden de boeken verkocht op de zaterdagochtend tussen 10 en 11 uur vanuit het Imkerdepot in ons Bijenhuisje (Huizerweg 49H).