Bijen- en Natuurmarkt 2021 zeer geslaagd

Zaterdag 18 september 2021 organiseerde Imkervereniging Bussum haar jaarlijkse Bijen- en Natuurmarkt.

Dankzij het mooie weer, maar vooral ook dankzij de inzet van de vele vrijwilligers, was de markt ook dit jaar een groot succes! Vele mensen, van jong tot oud, bezochten de markt. Het beslag voor de wafels was al ruim voor het einde van de markt helemaal op.

Afbeelding1  Afbeelding2  Afbeelding3  Afbeelding4

Er zijn vele potten honing verkocht en ook de kraamhouders van andere producten, waaronder olijfolie, jam en verse groenten, waren zeer tevreden over de verkoop. Ook de kinderen hebben genoten van hun bezoek aan onze vereniging. Velen hebben in een imkerpak een kijkje kunnen nemen in een bijenkast. En ook het animo voor het slingeren en het vullen van een eigen potje, was erg groot.

Afbeelding5  Afbeelding6  Afbeelding7

Al deze activiteiten werden begeleid door een legertje enthousiaste vrijwilligers. Daarvoor hartelijk dank! Zonder jullie hulp was dit niet mogelijk geweest

Afbeelding8  Afbeelding9 Afbeelding10  Afbeelding11

De Bijen en Natuurmarkt wordt natuurlijk ook gemaakt door de verschillende marktkramen. Hieronder een overzicht.

Repelsteeltje is zoals altijd het eerste kraam wat je tegenkomt op de markt.

1 Repelsteeltje

De familie Bakker was met meerdere generaties aanwezig, en de verkoop liep zo goed dat ze voor het eind van de middag vrijwel alle bloemstukken al kwijt waren.

2 Familie Bakker

De vogelwerkgroep gaf aan ook heel veel leuke gesprekken met geinteresseerde mensen gevoerd te hebben.

3 Vogelwerkgroep

Een vaste waarde op de markt; Velt Ecologisch Tuinieren.

4 Velt

De groenteclub gebruikt het Bijenhuisje ook als uitgavepunt, en was deze markt weer volop aanwezig. Hieronder een beeld van het marktkraam einde van de dag; vrijwel leeg verkocht!

5 Groenteclub

Nieuw op de markt; de Buckfastimkers, een echte aanwinst!

6 BuckFastImkers

Inge was ook nieuw, en presenteerde een hele mooie lijn van eigen gemaakt glaswerk. Prachtig!

7 IngeVanDorsten

Finca-Forata is een vaste waarde op de markt, met een mooi assortiment olijfolie en mooie houten kookspullen.

8 FincaForata

Jan Maarten van Janvanwinkel was voor het eerst op de markt en pakte groots uit met waanzinnige jams en chutneys. Heerlijk!

9 JanMaartenWinkel

Voor de kinderen was er de mogelijkheid om zich te laten schminken, iets wat heel veel gedaan werd. Binnen no time wemelde het op de markt van tijgersnoetjes en vlinder- en bijenkopjes. Heel leuk!

10 KinderSchmink 14 Schmink2

In het wafelkraam konden bezoekers terecht voor vers gemaakte wafels met honing.

12 Wafelkraam

Met daarna uitleg van een echte imker, en bezoek aan de bijenkasten in 't Mouwtje

13 Demo  14 Demo2

Het honingkraam blijft ook ieder jaar weer een grote publiekstrekker