In memoriam, Frans Rijnja

Vanmorgen, 7 mei 2014, is Frans Rijnja, een van onze leden, gestorven. Hij was al een hele tijd ziek en is nu in alle rust ingeslapen.

Frans was een groot liefhebber van de natuur met name van vogels en bijen. Als secretaris en penningmeester is hij enkele jaren zeer verdienstelijk geweest voor onze vereniging. Daarnaast was hij de initiatiefnemer van de snuffelcursussen. Veel van zijn kennissen en collegae hebben hier gebruik van gemaakt en werden zo de beginselen van het bijenhouden bijgebracht. Zijn enthousiasme en liefde voor het imkeren heeft er voor gezorgd dat velen kozen om daarna onze cursus te gaan volgen en zij zijn nu enthousiaste imkers.

Zijn laatste wapenfeit was het in gang zetten van het project om de krantenschuur om te bouwen tot slingerruimte en hij was degene die als eerste met dit plan aan het werk ging. Letterlijk heeft hij geholpen bij het beton storten, het fundament van de slingerruimte.

Slechts korte tijd kon hij genieten van zijn welverdiende pensioen, snel daarna is hij ziek geworden.

We hopen dat het zingen van vogels en het zoemen van bijen de laatste geluiden waren waarvan hij heeft genoten.

Namens het bestuur,

Ellie Sterk en Dirk van Dijk