Lea benoemd tot erelid

Tijdens de ALV, gisteravond, is Lea de Graaf tot erelid van onze imkervereniging benoemd. Lea is 25 jaar lid van de Nederlandse Bijenhouders Vereniging en zet zich al jaren in als vrijwilliger voor de NBV-afdeling Bussum.

Tijdens de ALV overhandigde voorzitter Ron Huisman Lea het NBV-jubileum speldje, het zogenaamde ‘erekorfje’. Daarbij roemde hij haar tomeloze inzet voor de imkers. Zo beheert Lea al sinds 2006 heel nauwgezet het depot met de imkerspullen. Zij staat alle imkers, vooral de beginnende, met raad en daad ter zijde. Daarnaast is Lea altijd achter de honingkraam te vinden als vrijwilliger op de jaarlijkse Bijen- en Natuurmarkt in september. Bovendien ontzorgt Lea aan het einde van elk jaar vele imkers, door oxaalzuur te maken, zodat we gezamenlijk onze bijen zo gezond mogelijk kunnen laten overwinteren.

De voorzitter vroeg vervolgens aan de aanwezige leden, per stemming, om goedkeuring voor een erelidmaatschap voor Lea. En zoals verwacht, stemde geen enkel lid tegen. Lea ontving een certificaat van erelidmaatschap en een passend cadeau uit handen van penningmeester Jan Driessen: Een bijenboom (Tetradium daniellii). Deze boom is al geplant in het middenperk van de Bijentuin. Lea ontving een bijbehorend bordje met de tekst: “Deze bijenboom is aangeboden aan ons erelid Lea de Graaf”.

Lea