Slingerdag, zaterdag 6 juni vanaf 12:00 uur

Voor leden en donateurs van de imkervereniging Bussum

De voorjaarsdracht ligt inmiddels achter ons, sommige appelsoorten hebben nog een paar verlepte bloemetjes maar het meeste is nu uitgebloeid. Rondvraag langs een aantal leden leert dat vrij weinig imkers echt veel honing hebben binnen gehaald en veel leden slechts een raampje of 4 hebben. Daarvoor hebben we nu een nieuw initiatief; de slingermiddag !

Voor slechts € 2,50 (in plaats van € 7,50) kun je gebruik maken van de slingerruimte op zaterdag 6 juni vanaf 12:00 uur. Dit is echt bedoeld voor de imkers die tot maximaal 8 ramen willen slingeren, heb je meer ramen te slingeren dan kun je op een andere dag de slingerruimte afhuren (al dan niet samen met nog een imker).

Het handige van de slingermidddag is dat er begeleiding aanwezig is voor onervaren honing-slingeraars, en dat je niet voor slechts 4 raampjes de hele slingerruimte hoeft schoon te maken.

Uiteindelijk viel de slingerdag precies samen met de laatste Snuffelcursus-dag, waardoor de snuffelcursisten gelijk een goed beeld kregen van de honing oogst. In totaal hebben 5 leden en een donateur gebruik gemaakt van de slingerdag. We hebben niet alle raampjes geteld, maar samen met de bij de snuffelcursus geslingerde ramen is zo'n 35 kilo honing geslingerd, een respectabele hoeveelheid!