Over ons en onze Vereniging

Onze vereniging is een van de oudere imkerverenigingen van Nederland; we bestaan sinds 1918. We zijn onderdeel van de grote landelijke Nederlandse Bijenhoudersvereniging NBV. De laatste jaren is onze vereniging flink gegroeid, op dit moment hebben we zo'n 100 leden.

De doelstelling van onze vereniging is het bevorderen van de bijenteelt in de meest ruime betekenis. Concreet betekent dat onder meer het geven van informatie aan belangstellenden en het ondersteunen van de bij ons aangesloten imkers met raad, daad en materieel.

Voor de leden, imkers van omliggende verenigingen en andere belangstellenden worden in de winter lezingen georganiseerd en in de lente en zomer imkerworkshops. Ook worden video's vertoond over van alles dat met bijen te maken heeft. Verder kunnen leden en donateurs gebruik maken van faciliteiten van onze vereniging zoals de slingerruimte, stoomwassmelter, trafo voor het insmelten van kunstraat, raatpers en het depot imkermateriaal. Als de ruimte het toelaat kunnen leden, na toestemming van de standbeheerder bijenvolken plaatsen op een van onze bijenschansen op de Museumlaan (Huizen), Het Mouwtje (Bussum), Huizerweg (Bussum), Bantam (Bussum), Stadzigt (Bussum), Cruysberghen (Bussum), Struikheiweg (Bussum) of Over-den-Tol (Naarden). Wie bijenvolken op een verenigingsschans heeft staan moet zich wel aan het huishoudelijk reglement houden.

Uiteraard past op deze pagina een woord van dank aan onze sponsors; door jullie hulp kunnen we doen wat we doen! We prijzen ons gelukkig met jullie steun. Om te lezen wie onze sponsors zijn, en wat de mogelijkheden hierin zijn, klik hier.

Als laatste het bestuur, dat bestaat uit:

Voorzitter - Ron Huisman
Penningmeester - Jan Driessen
Secretaris - Tanja Sterk
Algemene zaken - Liesbeth van der Pol, Tom Akerboom, Erik Berkelmans en Martijn Driessen

Heb je nog een vraag? Laat het ons via het contactformulier graag even weten. Overweeg je om lid te worden (welkom!). Ook dit kan via het contactformulier, maar ook via een bezoek aan een van onze evenementen.