Het Bijenhuisje

Het 'hoofdkwartier' van onze vereniging; het Bijenhuisje. Prachtig gelegen in de Bijentuin, omringd door bijenstanden.

Hier vinden al onze opleidingen en evenementen plaats, zie voor de planning en reserveringen hier: http://imkerverenigingbussum.nl/over-ons/233-reserveringskalender-bijenhuisje

Adresgegevens:
  Huizerweg 49 H, 1401 GH BUSSUM.

Klik hier voor de kaart.

Voor mensen met een tomtom / navi in de auto: voer als adres in Huizerweg 51, Bussum

Ons Bijenhuisje wordt door de leden gebruikt voor o.m. lezingen over van alles wat met bijen te maken heeft of andere activiteiten, zoals bij voorbeeld overlarven, stoomwassmelten en raatgieten. De Koninginnenteelt-, basis- en gevorderdencursus worden hier gehouden.

In het huisje is ook ons depot, waar imkermateriaal kan worden gekocht en/of besteld. Zie voor de openingstijden van het bijenhuisje en het imkerdepot hier.

Mocht je in de winterperiode buiten de openingstijden iets nodig hebben, bel dan op woensdagavond Lea de Graaf tel (035) 6910952. Meer informatie over depot artikelen en prijzen, klik hier.

Op deze locatie zijn ook onze stoomwassmelter en de raatpers. Leden kunnen hier oude raat tot schone bijenwas omsmelten en onder begeleiding bewerken tot gegoten kunstraat. Het huisje fungeert tenslotte ook als ontmoetingsplaats. Als je belangstelling hebt en wat meer van bijen aan de weet wilt komen, kom dan op zaterdag morgen zo rond een uur of tien langs. Er is altijd wel iemand die informatie over bijen kan geven.

Rondom het Bijenhuisje is de bijentuin. Het is in deze Bijentuin dat elk jaar, op de derde zaterdag in september, de Bussumse Honing- en Natuurmarkt wordt gehouden.